Tanker
Ryk din offline butik online

Ryk din offline butik online

Med lange nedlukninger har corona-pandemien vist os vigtigheden af, at vi er til stede online. Lav en webshop på f.eks. Wix og gør dig klar til at sende dine produkter ud til kunderne – også under en nedlukning.

Læs med her for at se hvilke ting du bør overveje, når du går i gang med at lave en online butik.

Forsendelsen

Forsendelsen skal du så absolut have styr på, når du tager din business online. Det er en af de eneste måder hvorpå du nu har direkte kontakt til dine kunder. Og det er derfor også helt centralt, at det bliver håndteret rigtig.

Nogle sjuskede og rode forsendelsespakker kan for eksempel give et meget dårligt signal. Systemkassen har nogle rigtig gode muligheder at vælge imellem, hvis du gerne vil have flot forsendelse i din business. Kig på denne side eller på lignende netbutikker, hvis du har brug for lidt ekstra hjælp.

Tænk på hjemmesidedesignet

Det er vigtigt at overveje, hvordan designet ser ud af ens netbutik. Kunder er i dag vant til at se nogle meget smukke netbutikker, når de går ind på nettet og handler. Og hvis du gerne vil have succes med din online business, så er det vigtigt at du også har fokus på dette.

I dag er det ganske nemt at få sig en flot hjemmeside til sin online business eller lignende. Hvis man for eksempel vælger en hosting mulighed som Wix, så er der en del forskellige templates at vælge imellem. Disse er som regel meget flotte og kan give dit et godt fundament til at lave en flot hjemmeside til din online business.

Du kan altid tilpasse denne template senere hen og tilrettelægge den din specifikke business. Det er som regel ikke så svært og i dag behøver man ikke engang at kunne lave en masse med koder for at kunne finde ud af det! Det er ofte meget lige til at gå til. Og selv hvis du har nogle problemer med det, så kan du som regel hurtigt finde en del hjælp inde på nettet gennem informative videoer og lignende.

Husk kundeservicen

Når du har en online business, så er det utroligt vigtigt at sørge for, at der er styr på kundeservicen. Dine kunder skulle helst gerne kunne komme i kontakt med din forretning og få svar på deres spørgsmål relativt hurtigt.

Hvis du ikke har så voldsom stor en forretning, så kan det naturligvis ikke forventes at du er på og klar til at svare spørgsmål 24/7. Men som regel vil de fleste kunder blot være glade for at have en mail, som de lige kan skrive til når det er.

Du kan eventuelt hyre et firma til at tage sig af denne del af din online business.