Tanker
For- og ulemper ved indgående og udgående callcentre

For- og ulemper ved indgående og udgående callcentre

Hvis du overvejer at bruge et callcenter til din virksomhed, spekulerer du måske på, om et indgående eller udgående callcenter er det rigtige valg for dig.

 

I dette blogindlæg tager vi et kig på fordele og ulemper ved inbound og outbound callcentre, så du kan træffe en informeret beslutning om, hvilket center der er det rigtige for din virksomhed

 

Inbound Call Centers

Indgående callcentre er bemandet med kundeservicemedarbejdere, der besvarer indgående opkald fra kunder.

 

Indgående callcentre er et godt valg for virksomheder, der modtager en stor mængde indgående opkald, f.eks. virksomheder, der tilbyder kundesupport eller teknisk support

 

Den største fordel ved et indgående callcenter er, at det giver virksomhederne mulighed for at overlade opgaven med at besvare opkald fra kunderne til en anden person.

 

Dette kan frigøre medarbejdere til at udføre andre opgaver, f.eks. arbejde på markedsføringskampagner eller udvikle nye produkter

 

En anden fordel ved et indgående callcenter er, at det kan give et mere professionelt image for din virksomhed.

 

At have nogen til at besvare dine opkald kan give indtryk af, at din virksomhed er større og mere etableret, end den ville være, hvis du selv besvarede opkaldene

 

En ulempe ved et indgående callcenter er, at det kan være dyrt.

 

Ud over omkostningerne til bemanding af callcentret skal du også betale for den teknologi, der er nødvendig for at videresende opkald til callcentret.

 

En anden ulempe ved et indgående callcenter er, at det kan føre til længere ventetider for kunderne.

 

Det skyldes, at opkaldene skal ledes gennem callcentret, før de kan nå frem til den person, de forsøger at få fat i

 

Outbound Call Centers

Outbound Call Centers er bemandet med telemarketingmedarbejdere, som foretager udgående opkald til potentielle kunder.

 

Outbound callcentre er et godt valg for virksomheder, der ønsker at generere leads eller gennemføre salg

 

Den største fordel ved et udgående callcenter er, at det kan være meget effektivt til at generere leads eller skabe salg. Det skyldes, at telemarketere er i stand til at nå ud til et stort antal mennesker hurtigt, og de kan nemt følge op på potentielle kunder, der udtrykker interesse for dit produkt eller din tjenesteydelse

 

En anden fordel ved et outbound callcenter er, at det kan være relativt billigt. I de fleste tilfælde skal du kun betale for omkostningerne til bemanding af callcentret, og der er ikke behov for at investere i yderligere teknologi

 

En ulempe ved et outbound call center er, at det kan være meget forstyrrende for folk, der modtager opkald fra telemarketingfirmaer. Det skyldes, at folk generelt ikke bryder sig om at modtage uopfordrede salgsopkald, især ikke under middagen eller når de forsøger at arbejde

 

En anden ulempe ved et outbound call center er, at det kan være svært at måle resultaterne af dine kampagner.

 

Det skyldes, at det kan være svært at spore, hvor mange salg der faktisk blev genereret som følge af kampagnen: Når du skal beslutte, om du skal bruge et inbound eller outbound callcenter, er der flere faktorer, som du skal tage hensyn til, f.eks. hvilken type virksomhed du har, dit budget og dine mål med at bruge et callcenter.

 

Hvis du ikke er sikker på, hvilken type callcenter der er den rigtige for dig, anbefaler vi, at du taler med et par forskellige udbydere, så du kan få deres ekspertudtalelse om, hvilken type center der passer bedst til dine behov.”